Изложба графика Биљане Миљковић у Пироту: СЛИКАРСТВО НАЈСМЕЛИЈИХ ОБРТА

B MILJKOVIC BOLJA REZOLUCIJA-Црпећи снагу из бајковите маште, успомена, носталгије и тла, ова уметничка пракса има елементе ренесансне непоновљивости – каже историчарка уметности Радмила Влатковић

 

У  Галерији „Чедомир Крстић“ у Пироту отворена је самостална изложба графика Биљане Миљковић. У поставци, коју је урадила Радмила Влатковић, историчарка уметности и директорка Галерије, налазе се 32 рада из циклуса „Трагови“, „Кругови“ и „Речи“. Графике су изведене у више техника као што су: сува игла, бакропис, акватинта, ресерваш, линорез, линогравура и суви жиг, а заступљена је и комбинована техника.

-Својим графикама ова уметница нас позива да учествујемо у отменим и непомућеним емоцијама – каже у предговору ове изложбе Радмила Влатковић.- Њени експресионистички облици су једноставни, а дух којим зраче, специфични. Можда је тешко схватити њену уметност због начина на који усредсређује своју моћ на чисто визуелне компоненте – линију, боју, светлост, на суптилне променљиве односе које постиже разним засићењима и градацијама ритма линија и боја. Њено стваралаштво  је сликарство најсмелијих обрта неочекиваних односа,зрело и осећајно. Црпећи снагу из бајковите маште, успомена, носталгије и тла, ова уметничка пракса има елемената ренесансне непоновљивости у којој су здружени монументалност, меланхолија, бес и страст са најфинијим порукама људског срца при чему је узбудљивост и драматичност израза примарна.

Биљана Миљковић комбинује графичке технике показујући изванредно познавање самог процеса израде, који у споју са личном инвентивношћу, резултира у особен креативни стил. Компоновањем префињених тонских површина и линеарних елемената ствара складне, хармоничне целине са загаситим, окер-браон  колоритом и спиритуалном атмосфером са утиском патинираности тражећи, можда, метафоре у нашем средњевековном фреско сликарству.У свом графичком изразу отворила је неслућене могућности, користећи многе елементе најразличитије природе и све то довела до савршеног склада.

Биљана Миљковић дипломирала је 1996. године на Академији уметности у Новом Саду на одсеку за графику у класи проф. Милана Станојева и Халила Тиквеше. Четири године касније магистрирала је на Факултету ликовних уметности у Београду на одсеку за графику у класи професора Велизара Крстића.  Члан је УЛУС-а од 1997. године. Као  самостални уметник излагала је на 316 групних изложби, од којих су 93 међународне.

Носилац је многих награда, поред осталих, награде Универзитета у Новом Саду за постигнут успех у школској 1995./96. години, награде за графику на 23. Пролећној изложби чланица УЛУС-а и УЛУПУДС-а  у Крагујевцу, Велике награде Земунског салона за графику, Откупне награде за графику Министарства културе на 4. Међународном бијеналу малог  формата у Лесковцу, награде за графику на 25. Пролећној изложби чланица УЛУС-а и УЛУПУДС-а, у Крагујевцу, Награде на IX изложби малог формата у Шапцу,  награде за графику на Годишњој изложби УЛУС-а, Подружница Крагујевац шумадијска регија, Награде за графику III Бијенала ликовних и примењених уметности у Смедереву, Малог печата нишког графичког круга на Међународној изложби мале графике, Награде Учитељског факултета на VIII Међународном бијеналу суве игле у Ужицу и награде Телевизије Београд за Еx Либрис поводом пола века те медијске куће.

Самостално је излагала у Београду, Крагујевцу, Новом Саду, Врњачкој Бањи, Нишу, Ужицу, Крагујевцу, Врању, Земуну, Смедеревској Паланци и Пироту. Њене графике видела је и ликовна публика у Шпанији, Пољској, Хрватској, Македонији, Румунији, Чешкој, Бугарској, Украјини, Јапану, Француској, Белгији, Египту, Италији, Јужној Кореји, САД, Грчкој, Бурми, Пољској, Литванији, Шведској, Канади и Швајцарској.

Њене графике  налазе се у многим приватним колекцијама и колекцијама галерија у земљи и иностранству.

Д. Јанојлић

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *