Zoran Todor u Galeriji moderne umetnosti u Pančevu

12049326_934146313291322_6542986281893572279_n-Svoje radove izložili su i Momir Knežević i Žarko Vučković

 

U Galeriji moderne umetnosti Kulturnog centra u Pančevu otvorena je izložba slika tri autora, Momira Kneževića, Žarka Vučkovića i našeg sugrađanina Zorana Todora.

Momir Knežević rođen je 19.08.1949. u Petrovićima. Učio je freskoslikarstvo kod Nauma Andrića. Diplomirao je 1981. godine na Odsjeku za likovno vaspitanje Nastavničkog fakulteta u Nikšiću, klasa profesora Nikole Gvozdenovića. 1982/83 studirao je na Akademie vytvarnych ymeni Prag, odsek restauracija, kod profesora Vaclava Pospišila. Diplomirao je na Akademiji umetnosti u Prištini 1986. godine, klasa profesora Muslima Murićija.1986/87. radio je kao asistent-saradnik vajarskog ateljea kod profesora Stevana Luketića u Zagrebu (Hrvatska).1987/88. radio je kao asistent-saradnik slikarskog ateljea kod Eda Murtića u Zagrebu (Hrvatska).1988/89. proveo je na Academia de Bellas Artes de San Fernando u Madridu, kao stipendista španske vlade za slikarstvo. Dobitnik je sedam nagrada i priznanja za slikarstvo. Izlagao je kopije fresaka na 10 samostalnih izložbi. Samostalno je izlagao slike na 44 izložbe. Učestvovao je na više od 270 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Radi kao profesor na Fakultetu umetnosti u Zvečanu i na Likovnoj akademiji u Trebinju.

Žarko Vučković je rođen 1963. godine u Kninu. Diplomirao na Fakultetu primenjenih umetnosti. Samostalno izlagao 34 puta i učestvovao na više od 450 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Dobitnik 29 nagrada za slikarstvo i crtež. Član Udruženja likovnih umetnika Srbije (ULUS). Redovni profesor na Fakultetu umetnosti u Prištini – Zvečan.

Zoran Todor je Rođen 11. 01. 1959. godine u Smederevskoj Palanci. Diplomirao na Fakultetu primenjenih umetnosti, odsek grafike, u klasi profesora Božidara Džemerkovića, 1984. godine. Član ULUS-a.

savremena_pancevo0Iz pera likovnog kritičara Zdravka Vučinića izdvojili smo prikaz dela našeg sugrađanina Zorana Todora.

„Umetnik koristi oblike, prirodnim procesom oronulih stanja, najčešće zahvaćenih rđom i truljenjem. Sa njima uspostavlja „komunikaciju“ na ravni vizuelnog aspekta, potom, zaustavlja im tok starenja, menja im stečenu poziciju, napokon, aplicira ih na oslikanu podlogu. Naknadno nanete, delikatno sprovedene bojene intervencije, potenciraju sudbinski protok vremena. Todor time potire granicu između materije i procesa njenog nestajanja, čiju prolaznost obustavlja, „doteruje“ i fiksira spram likovne zbilje, zapravo, u skladu sopstvenih estetskih doživljaja. Na taj način predmet nalazi novo ishodište ali i bitno drugačije značenje.”

 

 

 

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *