ПАЛАНАЧКЕ НОВИНЕ

Први број изашао је 8. децембра 2006. године. Директор и уредник Дејан Црномарковић.

Друштво

Дизајнер Миша Младеновић освојио прву награду на конкурсу Corel-а у Канади

Misa PortretПРЕСТИЖНА НАГРАДА ЗА „ПАШУ“

 

Наш суграђанин, Миша Младеновић, на недавном међународном конкурсу познате фирме Corel из Канаде, Corel Draw International Design Contest 2013, освојио је прву награду у категорији адвертајзинга и специјалних графика, потврдивши тако репутацију коју као дизајнер већ годинама ужива у нашој земљи и иностранству. Миша је оснивач и дизајнер студија Xcentric Design, основаног пре скоро 14 година у Смедеревској Паланци.

Паланачке: Како је дошло до тога да се определиш за графички дизајн? У време када је основана Твоја фирма, то није био нарочито популаран посао.

Младеновић: Графичким дизајном се бавим још од двехиљадите године. Пре тога опробао сам се као сликар. Када сам прешао на графички дизајн, није било много техничких могућности за развој ове делатности. Развој технологије учинио је да се може реализовати готово све што се замисли. Фирма чији сам оснивач претежно се бави дизајном амбалаже прехрамбених производа.

Паланачке: Које значајне послове си реализовао на међународном тржишту?

Младеновић: Међународну репутацију стекао сам пре свега захваљујући ангажовању од стране највеће млекаре Кувајта, предузећа Cuwait Dairy Company, за коју сам дизајнирао амбалаже млечних производа. За Кувајћане сам радио и рекламне кампање за сокове, и друга безалкохолна пића. Временом сам се специјализовао за израду карактера, односно маскота и заштитних ликова који, на амбалажи, рекламирају производ, и сада важим за једног од бољих аутора карактера у околини.

Паланачке: Како долазиш до таквих послова?

Младеновић: До послова долазим захваљујући свом сајту. На сајту постоји контактна страна, а присутан сам и на форумима. Познат сам по свом стилу, и лако се са мном ступа у везу. На овај начин недавно сам позван да одржим серију предавања о графичком дизајну на бањалучком универзитету у Републици Српској. Осим за Кувајт, радио сам мање послове за предузећа у Русији, Норвешкој и Шведској.

Паланачке: А у Србији?

Младеновић: Искрено, ни сам не знам шта сам све дизајнирао у Србији. Недавно сам радио дизајн амбалаже за нови чипс. Има, наравно, послова који су ми посебно драги, и које никада нећу да заборавим. На пример, победио сам на конкурсу за дизајн грба Смедеревске Паланке, и драго ми је да је графичко решење грба које наша општина користи потекло из моје дизајнерске радионице. Урадио сам много билборда и флајера, за разне политичке партије. Поред осталог, моја графичка решења су глава и логотип локалних листова „Нова Јасеница“ и „Недељник“.

Паланачке: Вратимо се награди који су добио у Канади. О каквом међународном конкурсу је реч?

Младеновић: Овај конкурс сваке друге године организује фирма Corel, власник компјутерског програма Corel-Draw, који ја годинама користим. Конкурс обухвата више категорија, а на крају се додељује гран-при, за најбољи рад. Ја сам освојио прву награду у категорији адвертајзинга и специјалне графике, и то за наменски посао, који сам радио за једну македонску фирму, односно за амбалажу врхунских месних прерађевина. То значи да сам у светским размерама проглашен најбољим аутором на подручју специјалне графике. Реткост је да неко из Србије добије награду на таквом такмичењу, на коме учествују дизајнери из целог света. Остале награде, у другим категоријама, освојили су Шпанци, Индијци, Руси, Мексиканци. Прво место, осим потврде међународне репутације, подразумева и награду у опреми, у вредности од седам и по хиљада долара. Та опрема ће ми добро доћи у будућем раду.

Паланачке: Како настају твоји радови? Колико на коначно решење утичу наручиоци?

Младеновић: Веома је значајна консултација са наручиоцем. Узмимо као пример мој награђени рад. На њему је приказан један карактер, заштитни лик. Наручилац ми је објаснио како овај карактер треба да изгледа, руководећи се циљном групом којој је примарно намењен производ. То изгледа, отприлике, као када се у криминологији прави фото-робот. Заштитни лик у овом случају треба да одражава неке особине типичних козумената производа, начин на који они виде себе, или узор ка коме теже. На основу тога, ја сам израдио предлог решења, и када сам добио сагласност, приступио сам обради целокупног графичког решења амбалаже. Увек је тако, најпре наручилац одобри основну идеју, а потом следи финална израда карактера и логотипа. Такође,  потребно је да дизајн обједини уметничку и употребну вредност.

Паланачке: Колико просечно траје рад на једном дизајну амбалаже?

Младеновић: Просечно, око две недеље. Награђени дизајн радио сам управо толико – 15 дана. Као и у свему другом, све зависи од идеје, и, као што сам рекао, налажења заједничког језика са наручиоцем посла.

Паланачке: Може ли да се живи од овог посла?

Младеновић: Како да не. У Србији ма много талентованих људи за овај посао. Разуме се, графички дизајн захтева истинску посвећеност, праћење онога што раде други, стално усавршавање.

Паланачке: Планови за будућност?

Младеновић: Фирма у којој радим је мали графички студио. После успеха на међународном тржишту планирам проширење, које подрезумева и упошљавање неколико младих људи. У плану је, дакле, проширивање обима посла, проширивање понуде, а то подразумева и узвесну дозу храбрости, која је неопходна за сваки наступ на тржишту.

В.Ђ.

oo

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *