Инсталација Данијеле Димковић у Галерији модерне уметности: ЛОГОРСКИ УНИВЕРЗУМ
Отворена у четвртак, 13. јула, инсталација Данијеле Димковић, предавача на Факултету примењених уметности у Београду – представила је у Галерији модерне уметности ново сагледавање теме холокауста.
Подстакнута инсталацијом Јеврејског музеја у Берлину, у којој огроман празан простор и метални звуци који одјекују сведоче о ужасу «логорског универзума», Данијела Димковић гради приказ холокауста одустајући од докумената и фотографија, понирући у суштину «истребљења», које сведочи о наличију европске цивилизације. Строги геометријски облици на фотографијама суочени су са зарђалим, оштрим металним формама – материјализацији чисте, «умивене» културе, која се испоставља као плодно тло за злочин.
Тај «геометријски изложени свет», хармонија уметности, ти складно компоновани делови простора слике, када «сиђу са платна» постају опасни предмети, чија корозија и оштре ивице истовремено потврђују ону Адорнову констатацију да је целокупна европска култура после холокауста обично смеће, односно да се и у најчистијој уметности скрива идеологија.
Инсталацију у Глерији модерне уметности отворила је Славенка Чишић Урошевић.